Mad og Madlavning > internationalt køkken > koshep mad > ? Hvorfor kristne lov til at spise svinekød og jøder er ikke

? Hvorfor kristne lov til at spise svinekød og jøder er ikke

 
? Hvorfor kristne lov til at spise svinekød og jøder er ikke
Bibelsk set ingen er til at spise "urene" fødevarer, som indeholder svinekød - ikke Jøde, kristne, muslimske, hinduistiske, etc. Loven af ​​rene /urene kød alias kosten love blev givet til hebræerne, som skulle være et eksempel for hele verden i sidste ende at undervise hele menneskeheden at følge Guds love og ikke mand
Peters vision i ApG 10:. 9-16 bruges ofte som den Hovedargumentet for ophævelsen af ​​kosten love. Men læses i sammenhæng og i sin helhed, Peters vision var for at tillade hedninger ind i Guds Kirke og havde noget at gøre med de kosten love. Det var Rom, der officielt ændret denne lov, som skal vises "mindre jødisk" i praksis, men Bibelen blev aldrig ændret i enten Testamente. Jesus, apostlene efter sin himmelfart tilbage til Faderen, og den tidlige kirke disciple alle overholdt de kosten love så mange "kristne" stadig gøre, selvom de fleste ikke overholder dem.
Jesus kom ikke for at ændre et enkelt bogstav eller mærke i lov af Gud (se Matt 5: 17-19). Han kom for at give os sin fulde hensigter, som omfatter de åndelige aspekter af det (se en god forklaring på dette i Matthew kapitel 5 til 7). De kosten love stadig er i kraft, som er de andre kommandoer Guds for alle mennesker, som omfatter sabbatten resten begynder fredag ​​solnedgang til lørdag solnedgang og ingen anden dag (undtagen de 7 årlige festivaler /helligdage kaldet High sabbatter falder på forskellige dage hver år). 1 person fandt denne nyttige Var dette svar nyttigt? Ja Noget Ingen Tak for feedback! Ekspert svar ved Prioktan 918 Tilliden stemmer 43.7K Jeg har taget flere universitetskurser om jødedommen samt leve som en Jøde. Den generelle anvendte kilde i kristendommen at ophæve Det Gamle Testamente loven for så vidt angår love Kashrut er Vision ofPeter, diskuteret i Apostlenes Gerninger 10: 9-16 (nedenfor). TheVision Peter ses som en begrundelse for, at alle dyr areclean for kristne. Den anden kilde er, at Jesus diskuterede withthe farisæerne om, hvorvidt vask var nødvendige for at spise inMatthew 15: 1-20 (relevante uddrag nedenfor). Han hævdede, at "whatgoes i ikke besmitte", som implicit benægter værdierne ofkashrut samt vask. Der er ofte den generelle "regel" thatthe nye pagt erstattet den Gamle Pagt. Men den regel isslipshod idet den finder anvendelse, når det er belejligt, at OldCovenant udskiftes og anvendes ikke konsekvent.
Dog direkte modsiger Jesus under hans liv som Jesusdid holde kosher. Den stærkeste bevis på dette er en indirectproof. I Johannesevangeliet 08:46, Jesus spørger: "Kan nogen af ​​youprove mig skyldig i synd Hvis jeg siger sandheden, hvorfor ikke youbelieve mig?" Hvis han ikke havde været at holde kosher, ville dette havebeen indlysende og hans jødiske modstandere ville have fortalt ham, at Hewas ikke holder kosher. Dette modsiger også den berømte linje ofMatthew 5: 17-19 (nedenfor), da Jesus gør det klart, at alle thelaws er skal følges
Relevant Nye Testamente Vers
Matt 5:. 17-19: ( NIV):. 17 "Donot tror, ​​at jeg er kommet til at afskaffe loven eller profeterne; Ihave ikke komme til at afskaffe dem, men for at opfylde dem 18 Thi sandelig siger jeg eder, indtil Himmelen og earthdisappear, ikke den mindste bogstav, ikke mindst et pennestrøg vil på nogen måde forsvinde fra loven, før alt isaccomplished. 19 Derfor nogen whosets bort en af ​​de mindste af disse kommandoer og lærer othersaccordingly skal kaldes mindst i himmeriget, butwhoever praksis og lærer disse kommandoer vil være kaldet greatin Himmeriget "
Matthew 15:. 1-2, 10-11, 17-20: (NIV): 1 Da nogle farisæere og lærere i loven cameto Jesus fra Jerusalem og spurgte, 2 "Hvorfor dine disciple bryder traditionen med de ældste? Theydon't vaske deres hænder før de spiser!" ... 10 Jesus kaldte thecrowd til ham og sagde: "Lyt og forstå. 11 Hvad går i en andens mund ikke defilethem, men hvad der kommer ud af deres mund, det er det, defilesthem. "... 17" Kan du ikke se, at uanset entersthe munden går ind i maven og derefter ud af kroppen? 18 Men de ting, der kommer ud af aperson mund kommer fra hjertet, og disse besmittet them.19 for ud af hjertet kommer evilthoughts-mord, ægteskabsbrud, utugt, tyveri, falsetestimony, bagvaskelse. 20 Disse er whatdefile en person; men spise med uvaskede hænder ikke defilethem "
Acts 10:. 9-16: (NIV): 9 Aboutnoon den følgende dag, som de var på deres rejse andapproaching byen, gik Peter op på taget for at bede 0,10 han blev sultne og wantedsomething at spise, og mens måltidet var forberedes, han fellinto en trance. 11 han så himlen openedand noget som et stort ark væsen svigtet til jorden via itsfour hjørner. 12. den indeholdt alle kindsof firbenede dyr, samt krybdyr og fugle. 13 så fortalte en stemme til ham: "Stå op, Peter. Dræb andeat. "14" Sikkert ikke, Herre! "Peterreplied." Jeg har aldrig spist noget urent eller urent. "15 Stemmen talte til ham en secondtime," Du skal ikke kalde noget urent, at Gud har gjort rent. "16 Dette skete tre gange, blev andimmediately arket taget tilbage til himlen. var dette svar nyttigt? Ja Noget Ingen Tak for feedback!
Rediger svar af Dan Galilæa Confidence stemmer 32.7K jeg er en jødisk amerikansk rabbiner bor i Israel. Min vigtigste færdighed er i jødedommen, herunder oplysninger om Bibelen, Talmud, jødisk lov og outlook. Mange jødiske folk spiser kosher mad. en gris anses ikke akosher dyr. for et dyr at være kosher det har at have splithooves og være i stand til at tygge sin egen drøv (Femte Mosebog ch.14) .Selv en gris har delt hove, kan de ikke tygge deres egne cud.Additional Kommentarer: ikke alle kristne spiser svinekød, da de fortsætter med at følge de DietaryRules findes i Guds lov. Det ville være rimeligt, men at statethat flertallet af kristne ikke følger disse regler, som theyhave fortolket dem ikke længere kræves.